2005-06-03

Jag har superlimmat tummen!

Häromdagen tänkte jag i några sekunder på ROKS samtidigt som jag hackade lök. Tyvärr hackade jag toppen på tummen också, vilket gjorde intensivt och obehagligt ont.

Efter några dagars plåster på tummen så glömde jag paketet med plåster på jobbet, så jag undrade hur jag skulle göra eftersom jag tagit av mitt gamla plåster (geggigt med rå kyckling) men såret var rätt öppet.

Jag vet sen film, TV och fighting att läkare använder superlim för att sluta sår. Inga stygn blir det och inga ärr. Så jag tänkte testa om det funkar i hemmet också!

Nu tror jag att när en läkare flikar ihop ett sår med lim så gör de inte som jag... jag bara klämde ihop såret och drog en hinna lim över, som ett lim-plåster. När en läkare gör det gissar jag att de limmar ihop sårytorna lite mer seriöst. Men jag är inte seriös, så jag gör på helt fel sätt!

Men vad är worst case scenario? Just nu är såret helt slutet, utöver att det är rött och att man faktiskt kan se snittet så syns ingenting, det är inte svullet, det sticker inte ut någon hudflik eller nånting, så allt ser bra ut. Jag gissar att det ser bättre ut än vad det gjorde under plåstret.

Worst case scenario? Blodförgiftning, kallbrand och amputation.

Best case scenario? I'm a friggin' genius!

Inga kommentarer: