2005-08-24

Ta bort splashscreenen, EA och DICE!

Just nu spelar jag mycket BF2, som ni kanske förstått. Snart släpper EA en patch till spelet (riiight, snarare när helvetet fryser till) eftersom de sin vana trogen släppt ett genombuggigt skitspel i butikerna. Den patch som nu gäller får spelet att funka ok, men det är fortfarande ganska gott om buggar etc i det. Men den viktigaste förändringen i nästa patch är inte att rätta alla buggar utan att ta bort splashscreenen när spelet startar!

Jag har betalat 449 kr för det här spelet. Jag vill spela det, jag tycker det är ett skitbra spel, men det jag undrar är varför EA och DICE måste berätta för mig att de varit inblandade i spelet varje gång jag startar det! Det är inte att de gör det som stör mig egentligen, det är att det tar fucking 2 minuter att få komma in och få börja spela, något som eftersom serverbrowsern är rätt så kass. Den har inga favoriter (pga samarbetet med GameSpy som vill köra sin app som har favoriter), den buggar ur var tredje minut och levererar helt felaktig information. Men jag har alltså betalat pengar för något som varje gång jag kör det kastar mig in i en värld av total passivitet i 2 minuter innan jag får spela. OK, det är inte 2 minuter, men det är kanske en minut ruggigt värdelöst spenderade!

Så, EA, när tar ni bort splashscreenen? Jag betalade inte 449 kr för att se den, utan för att spela ert spel, som jag gillar. Er logo hatar jag dock. "It's in the game". Fuck off. Jag har hört den 40 000 ggr i varenda jävla spel ni gör, tror ni att det gör mig positivt inställd till ert företag? Allt det gör är att piss me off!

Ta bort omedelbart!

En annan snabb fråga: jag gissar att serverbrowsern kommer få sig en rejäl uppfixning i nästa patch, men hur kan det idag komma sig att ingenting fungerar i den? Jag ställer in filter såsom "Inte fulla servrar" och "Servrar med folk på" och jag får upp massor av servrar som är - fulla! Det måste ju betyda, tyvärr, att man inte implementerat just det filtret. Eller såklart att den som implementerat det råkat skriva <= maxplayers i villkoren när det borde vara < maxplayers. Eller nåt.

Inga kommentarer: