2005-09-19

No fighter is ever a 100%

Jag har en bristning i låret. Eller faktiskt så vet jag inte. Jag har sällan varit skadad i mitt liv, har aldrig idrottat regelbundet och vet ingenting om skador. Jag vet inte vad en sträckning är eller hur en dylik känns. Jag vet inte vad skillnaden är mellan en bristning och en sträckning. Ej heller vet jag hur man ska bete sig för att läka skadan så snabbt som möjligt eller hur man ska göra för att samtidigt kunna träna utan att förvärra den.

Jag har helt enkelt noll koll. Igår hoppade jag över en träning, igen, pga skadan. Imorgon biter jag nog ihop och tänker som man ska, nämligen att ingen fighter nånsin är 100% frisk. Jag menar, om jag måste vila helt i två veckor för att bli 100% så kommer jag ju missa massor av träning. Inte acceptabelt!

Inga kommentarer: