2007-03-26

Musik-quiz med rödvin och ost

My main man, Osborne, är grym på att on-the-fly-skapa musikfrågesporter (han är ännu bättre om han får tid på sig men den här gången så fick han inte det...) och gjorde just detta i fredags hemma hos Lisa. Jag vet inte om musikgenres och liknande var vinklade och skevade till min fördel men man kan påstå att jag dominerade när mitt lag (eller "vårt" lag eller vad man säger) vann med typ 25-10. Tyvärr finns det ingen proffstour i grenen, annars skulle jag satsa på ett karriärbyte utan att tveka.

Jag tror den här typen av kunskap / färdighet är något man tränar upp som geek / nörd i tonåren. Katalogkunskap där vissa markörer (första takter på en låt, repliker i en film) är direkt kopplade till en faktahink som man plockar fram trivia ur på nolltid. En färdighet som ger prestige och status bland ens jämlikar. Som då tyvärr är nördar och geeks så man står bara och stampar i den lilla prestigeklicken som helt saknade prestige i resten av samhället.

Men som vi vet - geeken har en annan position i samhället idag.

Stoltast är jag nog för att jag tog way out west som ingenting. Fast jag inte vet ett skit om dem, förutom att Nick Warren är med där... kanske världens bästa DJ. Han har skills!

Vi hörs!

Inga kommentarer: