2007-03-20

Ruby on Rails Un-Derailed

Eftersom Blogger av nån anledning tappade fattningen helt igår och tyckte att jag inte skrev i word verification-grejerna tillräckligt bra så blev det ingen post om Ruby On Rails Derailed - men det var vad jag var igår. I Ruby On Rails använder man ett kommando som heter rake för att skapa migreringar och bygga (som make fast med r) sina applikationer. Fantastiska grejer eftersom de har inbyggt ett komplett tänk kring databaser, uppdateringar och migreringar. Nån som saknar det i M$ olika utvecklingsverktyg? Hur som helst - rake kraschade hela tiden!

Jag fick det bara inte att fungera. Lösningen? Installera det allra senaste. Den version av ruby jag körde var en release candidate och det kanske förklarar varför den kackade ur. Testade nu på morgonen och allt bara *swisch* fungerade! Nu jävlar ska det ruby-as!

1 kommentar:

Unknown sa...

Kör hårt, kolla netbeans support för
Ruby on rails, den bästa IDE:n som jag har stött på inkl Eclipse. http://wiki.netbeans.org/wiki/view/Ruby