2007-03-27

Strategisk skogshuggarfrukost

Återigen masade jag och Freddo iväg oss själva till ett blått pass box på SATS Stadion. Snappy! Eller åtminstone disciplinerat. En lönehelg kan tydligen göra en helt utpumpad inför ett tuff träningspass, både jag och Fredrik saknade teknik, styrka och flås under hela passet. Fredrik var extra groggy och fick inte kombinationerna rätt alls när han höll i mittsarna åt mig. Själv duckade jag inte för ett enda slag utan bara stod som en lyktstolpe och åt smällar när vi övade på den grejen. Horrible. Tur att det inte är på riktigt! I slutändan var passet som vanligt tiotusen gånger bättre än de pass man inte går på...

När jag kom hem igår kväll var jag självklart tvungen att bänka mig och snabbt kolla igenom Family Guy, American Dad, the Apprentice (som inte är bra... jösses) och annat smått och gott, alldeles för sent blev det.

Skillnaden var att normalt brukar det där ge mig panik, panik för att jag inte ska "hinna" jobba ordentligt dan efter, vilket i sin tur leder till att jag stressar och hoppar över viktiga moment i morgonritualen. Så inte denna gång. Istället gjorde jag en relativt ordentlig frukost med fyra rostade rågkusar eller snorbusar eller vad de heter. På två hade jag avocado och på de andra ost, skinka och dijonsenap. Det riktigt bisarra är dock att jag kokade spaghetti till min matlåda på morgonen, det tror jag har hänt EN gång tidigare i hela mitt liv!

Äter man bara en ordentlig frukost så kan inget rubba en, då är man redo för dagen. Det jag brukar göra annars är att stressa till jobbet och dricka fyra koppar kaffe väl på plats - det är inte alltid helt lysande, särskilt inte för min stackars känsliga mage.

Och nästa gång jag skriver här kanske jag är sjuk, för övrigt - det kliar rejält i halsen idag. Blech!

Inga kommentarer: