2007-06-18

Veckans utmaning - Neti till folket

Förra veckans utmaning var att inte slösurfa. Det gick bra, förutom kanske till viss del fredag eftermiddag då en viss slöhet infann sig. På det hela taget lyckat och en poäng med veckoutmaningarna är att försöka behålla dem och bara lägga på fler och fler.

Den här veckan tänker jag ta en mer lättviktigt utmaning men som kan ha stora positiva effekter - nämligen Jala Neti - en yogateknik för att skölja näsan med saltlösning. Det är ganska nasty innan man fått till tekniken och vant sig men det är också väldigt skönt, man känner sig otroligt fräsch i snokområdet efter en rejäl genomsköljning.

Detta ska jag göra varje kväll innan jag går och lägger mig. Simple as dat.

Det jag vill uppnå med detta är mer utvilad sömn och fräsch näsa - när jag vaknar på morgnarna ibland är det som att kontaktlimsmannen gått och hällt kontaktlim (!) i min näsa, så täppt är det.

En annan poäng är att bli bättre på livskvalitetshöjande ritualer, sådant som gör mitt liv skönare och bättre (som frukost, stretching på morgonen, mellanmål, osv osv).

Inga kommentarer: