2005-11-02

Var är mina plåster?

Ungh, träningen igår, mitt tredje träningspass (gym or shoot) på tre dagar, var kul men som vanligt rätt jobbigt. Inte superduperjobbigt, inga utfall, ingen extrem fys på slutet, men ändå jobbigt.

Som uppvärmning fick vi mysbrotta med fortsättningsgruppen. Jag var värdelös. Jag stressade ut och försökte göra massor med saker, tog ut mig och kände seriösa kvävningskänslor efter att ha blivit svept av min "motståndare". Som bonus gav han mig dock lite pointers och vi sparrade vidare lite och han försökte sänka en triangle som jag klarade av att undvika. Jag kan konstatera att jag är kass på botten och kass på att åstadkomma saker i vissa lägen, bara musklar mig och tar ut mig utan att det finns ett läge.

Men var är mina plåster? Mina fötter är såriga, mina knäna söndergnidna mot mattan och så kan jag inte hitta mina plåster! Aaah!

Igår köpte jag proteinpulver och kreatin. Gör det mig till en kroppsbyggare som snart tar steget till anabola steroider? Förmodligen inte - anabola intresserar mig inte. Jag måste lägga på mig mer muskler, flera av mina muskler är som små räkstjärtar, dvs duger inte till att brottas med!

Sen när vi skulle sparras under passet, i slutet, och fritt försöka åstadkomma lås på varandra, då var allt vi övat på som bortblåst! Eller framför allt, jag kunde inte komma på nåt att göra från sidemount - men jag tänkte nog helt enkelt för mycket, i riktig brottning tar man bara saker som de kommer, det vi övar på måste man öva öva öva på så att det är de sakerna man gör när ett läge uppstår. Typ. Jag vet att det sista var självklart, men jag låste mig lite när jag skulle sparra på passet. Nu har jag hur som helst tränat två shootpass inom en vecka också, that's a first. På söndag är jag förmodligen bakis - balle. Enda lösningen på det problemet är att inte vara så bakis tror jag tyvärr...

Inga kommentarer: