2005-10-31

Liniment och Resorb is the shit

Jag tog ett par öl i lördags och efter uträttat värv drog jag ett stort glas vatten med två Resorb i. Dagen efter kände jag mig oförtjänt fräsch! Fräschören avtog dock under dagen efter besök på Moderna Muséet i ett par timmar, väl framme vid mitt träningspass vid fyra så var jag helt slut, jag bara kände ett sjukt stort behov av att få ta en tupplur!

Tuppluren blev det dock inget med, istället blev det ett riktigt roligt träningspass med kul övningar, vi går mer och mer mot sparring i brottningen och har även börjat med lite stående boxning. Jag har känt att jag är för svag för att kunna konkurrera med de andra i gruppen men det har delvis varit så att jag brottats med killar som väger 10 kilo mer än mig - i muskler enbart. Igår körde jag lite mot en som vägde över 90 kilo och inte var fet nånstans. Han behandlade mig som en trasa och varje gång jag försökte passera hans gard så svepte han mig, utom en gång. Men jag lyckades även få ner folk i closed guard när de skulle göra samma sak på mig och jag svepte även en kille som tränat mycket mer än mig. Det är positiv feedback liksom.

Däremot är jag kass på att blockera slag i boxningen, fel arm, vet inte alls vad jag håller på med!

Som uppvärmning fick vi göra den roliga "klänga runt varandra"-övningen som jag sett i TUF2, det var jättekul och sjukt jobbigt. I TUF2 gör en av killarna 200 varv, jag var helt slut efter TVÅ varv!

Efter träningen igår smörjde jag in alla ömma delar med tigerbalsam eller ormsalva (vad är dealen med namnen på de här produkterna och finns det krokodilkräm?) och jag måste säga att jag är förvånansvärt fräsch idag. Måste jobba på att stretcha mer / bättre också, stretchade lite igår efter passet men inte tillräckligt tror jag. Ljumskarna, låren, vaderna, nacken är såna grejer jag bara MÅSTE stretcha.

Resorb is the shit.
Liniment is the shit.

Inga kommentarer: