2005-06-14

Det optimala midsommarfirandet

Snart är det midsommar och nej, jag har ingen plan i år heller. Förutom ett embryo till en plan.

Problemet med midsommar är som med alla andra högtider etc där man gärna träffas många människor och gör mysiga saker och sånt är att nån måste städa huset där festen var efteråt.

Det avskräcker.

Sen är det som nyår, en planpanik för att om man inte anstränger sig kanske det inte blir skitroligt på midsommar och då är man en sopa...

Hur som helst, min plan i år är enkel och briljant. Jag mailade alla jag känner fast låtsades som om jag skickade mailet till varje person specifikt, personligen. I mailet frågade jag helt enkelt om personen hade en plan för midsommar och om så var fallet, vilken. Detta för att eventuellt inspireras till en egen plan.

De som inte har en plan får frågan om de vill bli försedda med en plan. Detta för att jag ska kunna komma på nåt som är trevligt att göra ett antal personer och som passar folk som saknar planer...

Jag återkommer med hur det hela förlöper. Mitt förslag till plan är att grilla i det gröna här i Stockholm, det kräver minst engagemang hos alla deltagare...

Inga kommentarer: