2008-09-12

Bortgjord... eventuellt?

Igår morse så gick jag upp från tvärbanan på väg med jobbet med en irriterande snorighet i näsan. När jag har en irriterande snorighet brukar jag ibland göra en vasaloppssnytning, detta eftersom jag absolut aldrig tänker springa omkring med några jävla näsdukar i fickan (säger jag nu - skillnad blir det sen när jag får barn...). En vasaloppssnytning är helt enkelt att man fräser där man står, med kraft för att inte få allt snor i skägget (vilket förstås är mer vasalopp än nånting annat) och sen går man about one's business. Sen torkar man sig med the back of the hand och sen stoppar man handen i fickan och låtsas som ingenting. Bra i alla lägen för alla att kunna.

Max tio sekunder efter att jag gjort det kommer en kollega upp bakom mig och tar tag i mig och säger "Hej!". Skönt. Hon gjorde ingen notis om detta så jag hoppas att hon inte märkte något - det finns inget farligare än att sticka ut på jobbet.

Livslärdom.

Inga kommentarer: