2005-08-17

Ben & Jerry vs Häagen Dasz

Igår när jag var utanför Webhallen för att göra ett misslyckat datorköp (visste jag ju inte då), såg jag att Häagen-Dasz lanserat ytterligare en ny smak efter deras supergoda Pannacotta-Raspberry. Den här gången var det Chocolate-Cherry-Brownie. Jag gillar inte körsbär, men mitt ex är typ fixerad vid dem. Så jag tipsade henne.
I den här vevan började jag reflektera över glass och vilken som är godast och så.
Min nuvarande åsikt är att Häagen-Dasz är godare än Ben & Jerry. Ben & Jerry tog godisglass till en ny nivå, men flera av smakerna är förvillande lika och de har nästan för mycket mörka chokladbitar i flera av glasserna. En av dem innehåller så mycket kakdeg typ att den knappt går att äta... det knastrar i tänderna av allt socker! Så att återvända till H-D som jag gjorde när jag provade Pannacotta-Raspberry häromdagen, det var en återgång till mer klassisk glass, mer glass och mindre godis.
Så var det med det!

Inga kommentarer: