2005-08-14

Grytvantespelande

Yeah, jag spelar det nya finurliga men buggiga spelet Battlefield 2. Förbättringarna från tidigare versioner är många, buggarna och problemen likaså.

Det största problemet för mig är dock att min bärbara dator som jag spelar på tills jag köpt nyare stationär blir så sjukt varm att min hand kokar. Därför det ni ser till höger, en grytvante för att skydda mig från att kokas likt en gris.

Jag har sällan brytt mig om vad jag har för kläder på mig när jag spelar dataspel, förutom när jag och några bekanta körde en onlineturnering i NHL, då spelade jag alltid i min NY Islanders-tröja, en tröja jag kan pensionera nu då Mike Peca lämnat laget, tyvärr. Det blir nog en Miroslav Satan-tröja till höstens säsong.

Men, idag spelade jag med framgång Battlefield 2 i mina nya Sprawl-fighting-shorts. Jag hade inget tandskydd i, men shortsen funkade som de skulle. Här får ni dem också, såklart:

Grymt schyssta shorts, lite trånga men eftersom jag går ner i vikt just nu och inte ens har börjat träna shootfighting så kommer det nog bli bra. Ja, jag drar in magen en del på bilden, eftersom jag ser rätt tjock ut annars...

Jag har faktiskt gjort i ordningen en tjockhetsförminskningsgranskare - ok, en bild som jag kan fylla på med fler bilder bredvid varandra så jag kan se om jag blir mindre tjock av allt jag gör. Eller får kralligare armar eller nåt. Lite före efter. Jag blev väl inspirerad av en kille jag såg på nätet som körde igång från ungefär samma flab-status som jag och sen kom i grym form på ett år. Jag har inte riktigt gått in lika hårt för det som han dock...

Shootfighting, kommer det ens bli kul? Jag tror det, jag tror för en gångs skull det. Alltså att jag kommit på en motionsform som kommer roa mig.

Annars tycker jag numer rätt mycket om att styrketräna, kom på mig själv idag med att faktiskt vilja det. Åkte till gymmet och i min hjärna har allt alltid öppet - verkligheten ser inte ut så tyvärr. Sats Fridhemsplan stänger 20:00 på söndagar och jag hade inte mer än hunnit byta om innan jag skulle behöva duscha. Fuck. Jag som hade så höga ambitioner.

Jag kommer återkomma till träningen, BF2 och allt annat vad det lider. Just nu kommer mitt fokus framöver vara:
1. Träning
2. Kost
3. Battlefield 2
4. Min kräftskiva
5. Lisens kräftskiva
6. Pride GP Final Conflict 2005
6. UFC 54 - Boiling point

Oh, shit, UFC har ett avtal med Spike TV och sänder direktsända matcher och nåt de kallar UFC Unleashed som är lite som Motor på SVT och liknande program, man kör klassiska fajter, fajter som inte visats på TV (förfajter på stora galor visas inte på PPV) och i lördags förhandssnack inför Chuck Liddell - Jeremy Horn på UFC 54. Jag visste ingenting om Jeremy Horn, men nu vattnas det i munnen efter den här fajten. Killen har gått nästan 100 matcher och vunnit 75! Hela Miletich-campet hävdar att det är han som ligger bakom sex mästarbälten - eftersom han står i hörnet. OK, det är såklart mycket hype, men killen verkar veta vad han gör. Chuck, han vet också vad han gör. Jag kommer heja på Chuck - men matchen känns svårtippad, baserad på det programmet vilket är ungefär vad jag vet om det hela.

Imorrn kanske jag skriver nåt om Pride, den galan ska vi bara inte snacka om!

Inga kommentarer: