2005-08-21

Århundradets brottningsmatch avklarad

Igår hade jag årets kräftskiva, förmodligen den sista kräftskiva jag har i mitt liv, eftersom jag faktiskt inte äter kräftor och nu känner att kvalitén på festen var så hög att ingen kan motstå att komma, även utan kräftor.
Det här var skivan som hade allt, nubbevisor, brottningsmatcher, eldsprutning. You name it, it had it!
För att på något sätt representera hur bra den var bjuder jag på lite bilder, först skålen i början av sittningen:
Vädret klickade på plats som en bajonett på ett gevär. Öh. Men vi hade grym tur, solsken, varmt och skönt, badväder med 20 grader i sjön också! När solen sen gått ner kunde vi dansa, dricka och - BROTTAS! Jag och Jonas möttes i Roskilde 2005 med känd utgång (jag vann via en kimura) så en returmatch var väl nästan given innan kräftskivan. Först en stare-down.

Sen ser man tydligt hur jag försöker mig på en till kimura, kanske för att det är det enda grepp jag med viss säkerhet kan göra?
Men returmatchen slutar som man kanske kunde förvänta sig, med seger för Jonas pga total utmattning. Efter kimuran som påbörjas ovan lyckas Jonas vända mig, hamna ovanpå men väl där tar jag tag runt nacken på honom och lyckas vända alltihop en gång till och nästan få på en choke, som Jonas lyckas ta sig ur och efter det fanns det helt enkelt ingen bensin kvar i min tank, jag var helt färdig. Tyvärr finns det ingen helt lyckad bild på det, ja förutom bilder där jag ligger på rygg och flämtar efter luft, alltså.
Efter den brottningsmatchen körde Björn och Jonas en match, kanske en av de tuffaste matcherna som gåtts. Jonas var i underläge från början till slut men lyckas efter 10 minuter stenhård brottning göra en armbar på Björn, jag har aldrig sett maken faktiskt.
För att avsluta brottningsdelen av kräftskiverapporten så tar jag bara med en bild från min och Jonas andra match som avslutades med att jag ströp ut honom så att folk blev oroliga för hans liv och hälsa, men givetvis var det ingen fara. Notera hur Björn oroar sig för vår säkerhet:

När vi inte brottades på verandan på bilden så dansade vi på den. Den kan tydligen användas till flera olika saker.
Den här festen hade jag tänkt ut saker att göra tillsammans, små tävlingar och annat roligt man kan göra, som vanligt hände få av de grejerna eftersom festen kom igång redan tidigt på kvällen. Ett moment som blev kvar var fototävlingen där en deltagare satsade stenhårt på att lyckas generera en bra bild genom att ta flera hundra bilder på festen. Det var Fredrik och hans ambitiösa fotande gav resultat, resultatet kan ni se nedan i form av vinnarbilden!
Väl mött alla och så kanske vi ses på en fest i framtiden?

Inga kommentarer: