2005-08-23

Äntligen Battlefield 2-ro!

Efter ett snabbt test av mitt grafikkorts prestanda så insåg jag att det inte dög. I 3DMark05 fick jag pinsamma 293 poäng, vilket ännu pinsammare var helt i linje med vad min hårdvara skulle prestera. Den var helt enkelt inte bra. Det grafikkort jag hade var ett utmärkt Creative GeForce FX 5600XT (jag vet, namnet är ett skämt) men som helt enkelt är för gammalt för att spela nya spel med.

Så jag sprang iväg och köpte ett HIS Ati Radeon X700 Pro.

Jag är oerhört nöjd. Battlefield 2 rasslar på bra, Half-life 2 fungerar som det ska och i 3DMark05 fick jag 2900 poäng - tio gånger mer än med GeForce-kortet!

Mindre nöjd är jag med att kortet behövde extra ström från en floppykontakt, något som inte nämns överhuvudtaget i manualen! Inga problem, den säger till när man startar utan att strömmen är ikopplad, men att manualen inte nämner detta gör en lite nervös när man kopplar in 12V i sitt nya grafikkort.

Kortet kostade 1495 kr och jag köpte det på www.kylning.com - i butiken.

Inga kommentarer: