2007-03-21

Hur får jag ner min puls när jag är så arg?

Jag har nu haft minst 130-150 i puls i en timme. Inte för att jag ansträngt mig utan för att jag läst en ledare i Expressen. Och nej, det är inte för att ledaren var kass som jag blivit arg och fått upp pulsen, utan det är förstås på grund av en "liberal" folkpartist jag blivit arg. Folkpartiet, som jag tidigare röstat på, har klivit fram som det värsta av de värsta skitpartierna i mina ögon. Ungdomsförbundets ordförande tycker Mona Sahlin har bra retorik (jag tycker hon låter korkad, men det är nog mest hennes röst...) och Leijonborg hyllar Kina som ett flitigt land med sina numera bevingade ord i sin förmodligen kassa bok (nej, jag har inte läst den, det är en fördom, men vilka tecken finns att den skulle vara bra - just det, inga) och sen har vi förstås Birgitta Rydberg.

Birgitta Rydberg har nu sett till att dra in anslagen till Brukareföreningen. Grunden? De står inte bakom visionen om det narkotikafria samhället.

Läs ledaren själv:
http://www.expressen.se/ledare/1.602997

Inom mig kokar jag. Jag funderar på att starta en hetsig debatt i något publikt media där jag hetsar folk att döda henne. Låter det sjukt? Ja, jag kan hålla med. Men det här beslutet leder till att folk dör. Att folk får sämre vård. På grund av ideologi. Lite som nazister, kommunister och såna agerar. Fast Rydberg är ju liberal!

Jag citerar Rydbergs hemsida på folkpartiets webb:
"Jag vill att människor ska utvecklas och att de känner att de växer av egen kraft. En liberal politiker ger alla den möjligheten. Individen skall kunna fatta viktiga beslut om sitt eget liv.
Samtidigt som individens möjligheter är viktiga värnar jag som socialliberal om människor i utsatta livssituationer, kroniskt sjuka och de som inte själva med höga röster kan föra sin egen talan."

Hon har just agerat för att ta ifrån några av de svagaste människorna i samhället deras röst. Hon har gjort det av ideologiska skäl. Hennes egen text ovan är alltså en REN JÄVLA LÖGN! Hon påstår att hon vill ge "alla" möjligheten att växa av egen kraft, så länge de förstås tycker exakt likadant som henne själv - brukareföreningen gör inte det, hej då anslag.

Och politiker som ljuger är inte bra, inte bra alls. Faktum är att de är mindre värda än kackerlackor. Jag tycker Birgitta Rydberg är mindre värd än den smutsigaste horsepundare du kan hitta på plattan. Eller nej, det är fel - för den pundaren har ett människovärde - det har inte Birgitta.

Som den troende kristen hon är kanske hon bör be om mycket förlåtelse de närmaste dagarna, annars är det ju mycket troligt att hon kommer brinna i det helvete hon tror på!

Jag måste nog avsluta med att citera en polis i Ett päron till farsa firar jul:
"That's pretty low, mister! If I had a rubber hose, I would beat you into a..."

FUCK YOU, Birgitta!

Inga kommentarer: