2008-01-08

I fucking did it!

I morse låg jag och hade ångest i sängen. Inte för att jag skulle upp och gå till jobbet eller för att väckarklockan ringt när jag precis hunnit tillbaka till sängen efter ett toabesök. För övrigt mitt tionde för natten, tydligen kissar man massor när man inte äter kolhydrater - nånstans ska väl vätskan ta vägen antar jag.

Nej, min ångest var för att jag inte ville träna. Ikväll ska jag bort och kolla på fighting så då blir det ju ingen träning. Men jag kör Enter The Kettlebell just nu och då ska man träna måndag, tisdag, torsdag och fredag. Så om jag misslyckas andra dagen är inte det så bra. Så jag hade fantiserat om att göra det på morgonen idag. Yeah!

Men så låg jag där och ville inte. Men jag fick nästan ångest av det, nånting drev mig... och så klev jag upp och gjorde de fem minuter get-ups som man ska göra på tisdagar och fredagar!

Det var kanske tredje gången i mitt liv som jag lyckades träna på morgonen, vilket förstås känns jävligt grymt.

Enter the Kettlebell är 12 veckor där man i början på måndagar och torsdagar kör set med 20 swings i 12 minuter med en minuts vila emellan. Tisdagar och fredagar kör man get-ups (från liggande till stående, varva vänster-höger) i fem minuter.

Sen ökar antalet repetitioner på swings och sen ökar man vikten vartefter. Jag kör just nu med 16 kg kettlebell.

I fucking did it!

Inga kommentarer: