2005-09-15

Coollists död min bloggs räddning?

Coollist har varit nere hela den här veckan vilket har omöjliggjort för mig att skicka tankfulla texter till mina vänner om bland annat FIs språkrörs härskande tekniker och helt enkelt skitsnack. Det ena rörde Devrim Mavi som påstod att inget traditionellt parti (med män i toppen) skulle kunna komma med deras förslag om samlevnadsbalk. Jag är förbannat trött på såna uttalanden - alla män är inte som Göran Persson, Göran Hägglund och resten av grågubbegänget. Jag är FÖR deras förslag om samlevnadsbalk, om de förstås accepterar att ett resultat kan bli att en man har flera kvinnliga partners. Det tror jag inte.
Sen kläcker Gudrun ur sig att deras icke jämställda stadgar är både OK och rätt eftersom media redan speciellt uppmärksammat männen som gått med i FI. Det hon avser är kanske den ENDA artikel jag läst som var i DN om TVÅ män i styrelsen / partiet? Resten av artiklarna har, till Gudruns förtret och som bevis för att hon bara snackar skit, handlat om de interna striderna mellan kvinnorna i FI, något som ju är centralt.
Att sen FI själva inte hajat att de de valt till språkrör skrämmer bort kvinnoväljarna som egentligen är en väldigt konservativ grupp i gemen, det är deras problem. Jag upplever att när det kommer till kritan är kvinnor nästan mer konservativa än män. Det har inte FI hajat utan tror att de som dök upp på deras kongress och sjöng och visade fittan är ett representativt tvärsnitt av den svenska kvinnan. Få saker kan vara mer fel - men det är bara som jag tror. En första partikongress av det här slaget är nästan dödsdömd, att demokratiskt ta fram en ideologi tror jag inte på för fem öre. Jag ska utveckla det senare.
Hur som helst är min morgonmail död och jag skriver här tillsvidare.

Inga kommentarer: