2007-07-13

Dan Eliasson, lägervakten från Auschwitz

Jag hatar politiska beslut. Jag hatar fega, diplomatiska beslut. Jag hatar när man försöker ändra beskrivningen av världen för att den ska passa ens syften.

Alltså, om vi inte vill ta emot flyktingar från Irak så kan jag vara med på det, men då ska man säga att "vi vill inte ha hit Irakier i stora mängder för då får vi problem" - för det är baserat i verkligheten. Men istället för att säga det man tycker, menar och vill så väljer man att förändra verklighetsbeskrivningen. Varför?

Ja, vi har väl skrivit på något jävla FN-dokument om mänskliga rättigheter och någon flyktingresolution som innebär att om folk kommer hit från länder där det är krig så kan vi inte bara kasta ut dem. Så för att slippa ta emot dem gör de det enkelt för sig.

Migrationsverkets generaldirektör Dan Eliasson:
"Det råder inte inre väpnad konflikt i Irak enligt ett beslut av Migrationsöverdomstolen. Det råder däremot svåra omständigheter men då måste man visa att man varit individuellt förföljd för att få asyl."

Jag tänker göra en typiskt Internetraljeringsgrej och det är att säga att Dan Eliasson inte är något annat än en lägervakt i Auschwitz.

Jag citerar vidare denna "människa":
"
Jag har en personlig uppfattning men jag har att hålla mig till regelverket, sedan får andra instanser göra en bedömning om det var riktigt."

Lägervakt!

Att lyda order och sen skylla på det när folk dör är inte hållbart, Dan. Det du gör dödar människor, ditt lydande leder inte ens indirekt till att folk kommer dö utan DIREKT. Tittar du dig i spegeln på morgnarna eller har du monterat ner dem? Jag skulle inte klara av att leva med mig själv om jag var du. Varför har du inte avgått i protest, om du nu har en "personlig uppfattning", ditt jävla blötdjur? Vad är din jävla personliga uppfattning då? Låt mig gissa: "Det här är jättehemskt, men inte hemskt nog för att jag ska ifrågasätta det eller göra något åt det."

BYRÅKRATJÄVEL!

Du har väl säkert en fin fallskärm, risken du tar som 50+ man i att avgå är i princip helt obefintlig men du gör det ju inte? Så vad är din jävla personliga uppfattning, när får vi veta det, din jävla lakej?

Varför är jag så arg? Mest för att det är krig i Irak. Det vet alla, det förstår alla, men inte migrationsverket. För de är inne i en kommunistisk (fast iscensatt av "liberaler" och moderater) denial - verkligheten stämmer inte med ideologin så då ändrar man verkligheten med hjälp av ord. Orden i reglerna säger att ordet krig måste användas för situationen i hemlandet, då använder man ett annat ord, problemet löst. Orwell gillade sånt, newspeak tror jag det heter.

Jag citerar DN:
"Räknat i antal döda är Irak det värsta kriget i världen. Det har det varit i flera år. Alla inblandade parter skulle beskriva det som ett krig, såväl USA som regeringen som inte har kontroll över landet. I själva verket pågår det flera väpnade konflikter i landet", säger Peter Wallensteen, professor i freds- och konfliktforskning.

Avgå Dan. Visa att du har ett par. Visa att du är en man, en människa, en levande människa med empati för dina medmänniskor. Visa att du inte är en lägervakt, en lakej som lyder order och gömmer dig från ditt eget ansvar: ta bort dig själv från det ansvaret. Säg som det är! Här har jag början på ditt presskonferensuttalande:

- Jag kan inte längre vara generaldirektör för ett verk som förvränger beskrivningen av verkligheten för att uppnå sina syften eftersom detta kommer leda till att jag har människoliv på mitt samvete. Vill man ha en lägervaktsliknande lakej att göra arbetet och få blod på händerna får man leta djupare i partiets led för att hitta andra, lydiga, nickedockor.

Tills du avgår alternativt ändrar verkets verklighetsbeskrivning till att handla om verkligheten och inte om hur man undgår sitt ansvar så är du inget annat än jävla nazistlägervaktslakejarsle.

FUCK YOU!

Inga kommentarer: