2007-07-05

Kolla alltid ditt bajs!

Äntligen får man lite jävla vatten på sin kvarn. Framför allt är det kvinnor i min bekantskapskrets som stör sig på att jag tittar på mitt eget bajs, att jag läser när jag går på muggen, att jag har en helt avslappnad (nåja... helt avslappnad är den inte) hållning till fisar, bajs, avföring, toalettbesök och annat.

Alternativet är att dölja detta, allt man håller på med i sina bowels. I kristen anda kan jag hänvisa till det "naturliga" (allt naturligt = rätt, allt onaturligt = fel, särskilt om det handlar om homosexualitet som förstås förekommer naturligt... jaja) när det gäller bajset, alla bajsar, det förenar oss. En del människor pallar inte ens att gå på muggen i samma lägenhet som sin partner - vilket är mest sunt, den idén eller att jag kollar på skiten innan jag spolar?

Att kolla sin avföring är som att känna efter om man mår bra. Slät och fin = toppen.

Man märker hur som helst att människor som tycker att bajs är något privat blir rejält störda om man själv inte tycker det.

Så, mitt tips till dig är att du ska spana ner i toastolen innan du spolar. Om pappret är i vägen, flytta på det. Titta på din egen avföring. Hur ser den ut? Om den är annat än typ fyra (läs artikeln) så äter du fel, motionerar inte eller nåt liknande. Och då kan man ändra sig.

Oh no, there's poop everywhere, what're we going to do?

1 kommentar:

Thomas Tvivlaren sa...

Ännu ett skönt inlägg! Själv myser jag både av att iaktta prestationerna i toastolen och att glatt utbrista "morgonförlossningen är över...det bidde en skitunge idag med!" till den måttligt förtjusta sambon...