2007-04-18

Min fight på YouTube!

Wow, jag har laddat upp mitt första klipp på YouTube, är det inte helt enormt så säg?

Givetvis är jag tvungen att sprida fighten från helvetet till resten av världen och nu är det gjort. Det är inte nödvändigtvis "my finest hour" men det är min ända tävlingsmatch / tävlings någonting alls i idrottssammanhang och det var jag som ville det, inte en tränare, inte någon annan. Flera i min klubb uttryckte att de var lite skraja för att förlora (vid tillfället hade jag tränat en termin tror jag) men inte jag. Jag ville bara tävla. Jag ville självklart vinna, jag gillar inte att förlora alls, men det var mest att tävla, möta nån i en situation där bägge faktiskt vill vinna och gör allt för att göra det.

Och givet min erfarenhet och mitt training camp (de som vet vad det omfattade brukar vara imponerade av att jag överlevde) så är jag jävligt nöjd. Jag ska börja träna till hösten igen och då får vi se om det blir fler tävlingar ute i verkligheten.



Notera höjdskillnaden. Tyvärr hade jag inte Randys gameplan på väg in och min motståndare var inte helt värdelös (som Tim Sylvia är) så (han är inte värdelös) det var rätt tufft att åstadkomma något. Jag minns rätt tydligt att jag behövde 10-15 sekunder för att fatta varje instruktion som skreks till mig och att det var sjuuukt svårt att komma på nåt vettigt att göra från stående, jag kunde inte få min hjärna att sätta ihop en takedown alls. Mitt försök slutade ju nästan med front headlock. Sen kunde jag inte utnyttja min tyngd korrekt (vägde 84.5 kg vid match tack vare enormt bra camp... öh, idag väger jag 78) när jag faktiskt lyckades hamna överst i sidemount, hade ingen position, ingenting - då var nog syret och sockret i hjärnan helt fucking slut.

Nästa gång ska mitt training camp inte bestå av mat och media utan av hård, hård träning. Hur vet jag det? Jag har en training partner ta push me!

Over and out!

Inga kommentarer: