2007-04-27

PMS, Tabu? Vad har jag missat?

Jag läser inte så mycket bloggar och sånt, det intresserar mig inte direkt. Jag dyker ner här och där och drar igång åsiktsmaskineriet och klankar på detaljer, det är min stylee. Hittade nåt slags "singelblogg" på Expressen.se där nån tjej som heter Jessica skriver om sitt singelliv.

"I dag har jag grov PMS. Det kanske man inte ska säga (det kanske låter äckligt och ska vara lite tabu?), men jag säger det ändå."

På vilken planet, i vilket universum, i vilken dimension är PMS tabu och låter äckligt? På Expressenredaktionen? Vad är äckligt med PMS? Mensblod på tungan efter oralsex kanske är lite ofräscht (men smakar mest lite metall) men jag menar hallå, dags att slaaappna aa-av! Är det interna klubben för tjejer som fnittrar åt det tabubelagda med de månatliga blödningarna? Eller är det som gör det tabubelagt det faktum att tjejer är helt retarded en gång i månaden och dessutom förnekar att det har med mensen att göra? Och då får man inte prata om det för om man till slut erkänner att kvinnan är helt irrationell när mensen slår till, då är det kört.

Well, tjejer är ungefär lika rationella on the period som en man är med sexbegär. Jag såg caféägarinnans svällande byst i en urringning vid lunch och det tog en kraftansträngning att inte försöka hitta en dejt på Spraydate under resten av eftermiddagen. Jag tror jag avstod mest för att jag visste att jag inte skulle hitta någon... Jesus Christ, dear Odin, Allah, everybody, gimme some boobs right this fucking minute!

Ni ser. Det är inte rationellt att skriva så i sin blogg. För det är rätt tabu att erkänna manlig hornyness. Och att man gillar det svällande. För sexualiteten är rätt laddad än.

Hmm, miss singelblogg och jag kanske ska gå på dejt för att reda ut lite tabun?

Inga kommentarer: