2007-04-12

DNs läsare antidemokrater?

DN rapporterade idag att borgerliga politiker ska debattera med sverigedemokrater i något program på TV8. I anslutning till artikeln på webben har de en fråga man kan svara på som ordagrannt lyder:
"Ska Sverigedemokraterna behandlas som vilket annat parti som helst?"
Egentligen en helt sjuk fråga. Alltså, man kan ju ersätta den med t.ex. "Ska judarna behandlas som vilka andra människor som helst?" eller "Ska Socialdemokraterna behandlas som vilket annat parti som helst?".

Alltså, sd är ett parti och jag gillar dem inte. Men definitionsmässigt så är de ett parti bland andra och ska därför självklart behandlas som ett sådant.

Detta håller dock inte läsarna av DN.se med om! 47% av de som röstat anser att man ska behandla partier olika!

Om man anser att partier ska behandlas olika är man en anti-demokrat och därför ett hot mot vår demokrati. Och måste alltså kastreras. Eller nej, det är lite för old-school. Jag tror det bästa är nån form av särbehandling. Eller kanske en politisk omskolning? Eller bara en utskällning från mig? Skriv om ni vill få en utskällning av mig så ger jag er en!

DNs artikel.

Inga kommentarer: