2007-04-26

Jag tränar regelbundet

Jag hade nyligen ett samtal med min ledarskapscoach där vi pratade om olika egenskaper man hade, saker man gjorde. Det hela började med att jag fyllde i en enkät där jag värderade olika påståenden, om jag höll med eller inte. Ett av påståendena var "Jag motionerar regelbundet" och jag var tvungen att hålla med om det, jag insåg just precis då att om man tränar tre - fyra gånger per vecka så motionerar man regelbundet.

Där var jag tvungen att omvärdera min egen bild av mig själv. Det som hände veckorna efter det var också intressant - jag tränade mindre och försökte hitta ursäkter för att träna mindre, ont i en fot (jag hade ont men inte såå ont) och liknande. En del jobb också, om man ska vara ärlig, allt var inte ursäkter. Men jag fick just känslan av att när jag insåg att jag var en "motionär" eller vad man ska kalla det, så började jag undermedvetet arbeta för att ta mig tillbaka till tidigare mönster.

Så jag var och tränade igår igen och ska träna idag igen och jag tänker försöka träna på fredag. För jag har ett mål och det målet vill jag nå. Vad det målet är - det tar jag nån annan gång. Men jag kan garantera att det har med en beach och år 2007 att göra.


Poängen med det här är att DU inte "är" någonting som t.ex. "lat" eller "slarvig" eller dålig på att träna - allt det där är beskrivningar av vad man gör, i praktiken. Gör man ingenting och undviker sina plikter så kan man beskrivas som lat - men det är inget man "är". För om du är lat, då kan du inte sluta vara lat. Du är ju lat. Jag kan inte sluta vara man, vit eller lat. Eller hur? Fast om du då börjar göra dina plikter, går upp tidigare, arbetar hårdare - då är du ju inte lat!

Samma sak - om man tränar mer så är man mer av en träningsmänniska. Som jag.

Inga kommentarer: