2007-06-04

En utmaning om dagen, en utmaning i veckan

Läste en bloggpost om nyckeln till att förbättra t.ex. sin privatekonomi. Personen som skrivit posten hade utmanat sig att göra av med mindre pengar varje dag och på så sätt stadigt förbättra sin ekonomi. Göra matlådor, inte köpa frukost ute, osv osv. Det är något jag försöker göra hela tiden, förbättra min ekonomi och annat i mitt liv. Med blandade resultat.

Från och med nu, måndagen den 4:e juni tills jag åker till Portugal i juli ska jag försöka göra en veckoutmaning och en dagsutmaning. En ny varje vecka, en ny varje dag. De behöver inte vara relaterade till varandra eller ens svåra.

Veckans (vecka 23) utmaning blir att inte dricka någon Coca-Cola eller äta något slags fastfood. Det var förstås mitt nyårslöfte och det höll länge men inte hela året ut - jag har dock gjort det tidigare så det är något jag vet att jag klarar. Det är väldigt stor skillnad på mig nu och den person som gjorde uppehåll i ett år vid 25 års ålder - så att jag avbröt nyårslöftet var ingen stor sak för mig. Det löftet var ju till mig. Nåväl, nog med rationaliseringar, nu ska det ske igen.

Resten av veckan blir Coca-Cola-lös och ingen slö McDonalds i brist på någon bättre lunch.

Dagens utmaning blir att gå och lägga mig direkt när jag kommer hem från gymmet. Och handla frukost till morgondagen - för där kanske utmaningen är att äta frukosten? Vi får se.

Inga kommentarer: