2007-11-30

Latten hägrar intensivt

Nu går jag in i något slags dietande igen. 30-dagarsutmaningen var en succé så tillvida att en fokuserad tidsperiod av träning fungerade - man valde alltid träningen. Sen dess har otroligt mycket hänt, såsom influensa, lägenhetsköp, lägenhetsförsäljning och annat som satt käppar i hjulen... eller gjorde omständigheterna verkligen det? Eller var det bara det att när utmaningen tog slut så lät man allt glida undan och bara säcka ihop?

Svaret är nja. Både och. Jag kände verkligen inte för att prioritera kickboxning när jag var sjuk och ska man köpa lägenhet måste man ju fokusera på DEN grejen under tiden det händer. Det gäller att inte låta det man lärde sig glida ur händerna och ge upp eller tro att man inte kan komma tillbaka. Det är livets läxa det.

Dessutom har jag helt enkelt saknat att träna. Så igår körde jag och en polare crossfit på Sats - inget som Sats kör utan man kör själv. En ganska bra sammanfattning av tankarna bakom Crossfit kan man hitta här.

Vi körde följande övning:

20 x dumbbell swing (12 kg i mitt fall, tror jag)
1000 m rodd

varva tre gånger.

Till sanningen hör att jag körde 15 x dumbbell swing och 700 m rodd efter första repetitionen. En swing är, för den som skulle undra, att man tar vikten från marken, mellan benen, och svingar den upp antingen till axelhöjd eller över huvudet. Själva rörelsen görs med rak rygg och med böjda knän från början. Det går att hitta på nätet och den video jag har nedan är den där en person faktiskt inte gör 100% fel:



Jag gjorde dock tvåhänt och utan att ta den upp över axlarna - jag fick faktiskt problem med axlarna genom att göra just så tidigare.

Hur som helst... i morse hägrade latten. Mycket. Oj vad jag ville ha en latte. Men det kommer släppa och imorgon kommer jag bara vara superfräääsch och utvilad, utan kaffeförstörd kropp. Sen kommer min diet slå till och jag kommer nå Ps vikt på runt 73-74 kg (jag väger 81.4 kg nu) och sen kommer jag brotta ner honom och slå honom i ansiktet. Eller inte. Jag tror inte min ideala vikt är 73-74 kg längre, jag tror jag har lagt på mig lite muskler. Jag ska mest försöka bli av med lite mage...

Får se hur det går...

Inga kommentarer: