2007-10-09

23 dagar kvar!

Nån okänd person dissade min UFC 77-preview och menade att det enda intressanta är min 30-dagarsutmaning och hur det går med den.

Precis som jag förutsade efter några dagar så skulle ett tapp i fokus märkas ganska snabbt på bloggen - och andra saker. Så i helgen var det sådär, men inte katastrof. Jag åt dåligt men inte inte superonyttigt, mest att det blev lite sådär med frukost och måltidernas placering på dygnet och sånt. Sen åt jag tre nävar ostbågar i lördags... men fan vad goda de var.

Matdagboken kollapsade helt under helgen - men är back on track efter densamma. Konstaterande: det är inte så viktigt att jag äter rätt, utan mer att hela dagboken fylls i. Därför har jag idag inget problem att berätta att jag drack en latte i morse (innan en ledarskapskurs... vilket inte har nånting som helst med det här att göra såklart...) eller att jag åt en mörk chokladkaka igår. Idag noterade jag att en sån chokladkaka innehåller 600 kalorier. Det är rätt mycket, en fjärdedel av dagsbehovet, eller en femtedel, beroende på vad man anser att dagsbehovet är för en vuxen man som tränar. Förmodligen inte de bästa kalorierna heller...

Träningen börjar komma igång nu, jag har haft problem att committa mig till själva starten av hela den här perioden men nu kommer det. Ett pass kick i söndags, ett i torsdags (var det väl?) och ett igår. Ikväll kör jag nog en timme fettförbränning om jag orkar och imorgon är det kick igen. Har jag orken och lusten blir det kanske kanske shooto på torsdag alternativt kickboxning igen på fredag. Vi försöker köra antingen fredags- eller söndagspasset om man orkar, de tenderar att inte vara överbefolkade och därför "bättre" men man får också en extrem känsla av nöjdhet om man gör det. Så träningen är on.

Och i morse vägde jag mig. Planen var att jag skulle väga mig innan men jag kom inte till skott, jag ville väga mig på gymmet. Så jag tror att jag vägde mig till slut men jag vet inte om det var på dagen eller vad, men innan jag började vägde jag 83.4 kg. I morse vägde jag 80.3 ungefär. Olika vågar. Men 3 kg... mycket vätska men å andra sidan går jag ofta runt och är svullen när jag ätit crap en hel helg eller nåt sånt.

Verklig viktminskning kan alltså börja nu, eftersom 80 kg är min walking-around-vikt just nu. Dock är viktminskning egentligen helt ointressant, det är något som ska mätas då perioden är slut för att se "vad hände" - det viktiga är att träna mycket, skriva upp det jag äter och försöka ha fokus på en utmaning i 30 dagar. Det har gått rätt så bra hittills alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra tommie!
här får du en porrig låt som belöning:
http://www.pistoleros.se/temp/kim/06%20OH%20SHEILA.mp3

Anonym sa...

Är också ganska ointresserad av UFC eller vad det nu är och vill hellre läsa om dina dagliga kamper mot allehanda frestelser + härliga och uppfriskande kommentarer till olika artiklar i svensk dagspress. Jag vågade dock inte skriva det, väntade mig ett svar i stil med "Det är min blogg och jag skriver vad fan jag vill i den. Om du inte vill läsa den dra åt...".
Själv är jag medlem i Viktklubb på Aftonbladet och jag misslyckas ständigt med mina försök att gå ner i vikt. En chokladkaka (100 g) är, precis som du nämner, ca 550 kcal. Det är en stor varmrätt för mig (är tjej). Så det tål att tänkas på vad man stoppar i sig.