2007-10-23

Men hur gick utmaningen i Spanien?

Ja, inte var jag superdisciplinerad direkt. Spansk mat är dock traditionellt lite grundläggande nyttigare än - McDonalds. Så om man bara tänkte lite skulle man kunna klara sig undan de värsta fällorna. På planet ner åt jag frukosten som vi fick serverad på Sterlingflyget (tack arbetsgivare) och den var väl helt OK. Sen väl nere så fick vi en "sandwich" - det var förvisso en sandwich men den var extremt tråkig. Vitt bröd med ost och skinka - jag åt den eftersom jag visste att vi skulle ge oss ut på en galen stadsvandring, energin behövdes. Dessutom var vi sen ute och gick i flera timmar och jag sprang som ett mongo längs en strandpromenad för att hitta den hemliga skatten. Jag måste tacka den förbipasserande engelsmannen som förstod att jag letade efter något och tipsade mig om var alla andra letat efter förmodligen samma sak.

Middagen på kvällen var en hotellbuffé och jag åt otroligt mycket. Jag var helt enkelt dödshungrig. Det var allt möjligt och inget var speciellt gott - förutom tomaterna. Jag tyckte förstås att det var helt OK, när man är hungrig behöver det bara vara brunt, varmt och mycket av det!

Utöver det var det ju ganska mycket drickande också.

Jag minns inte ens vad vi åt till lunch på fredagen? Buffé skulle jag gissa. Det var nog buffé, men vad bestod den av? Hmm... jo, men då fanns det paella eller nåt tror jag. Jag var ganska bakis...

Lördagen var hotellfrukost, paella och sen fin middag. Alltihop alldeles utmärkta måltider, dock var ingen top notch. Middagen var bästa målet på hela resan.

Sen igår, när jag hade sovit 3-4 timmar och skulle göra en produktionssättning så gick jag hela vägen med en stor baguette med ljust bröd, ost och skinka, 50 cl cola, en latte + en drickyoghurt... men utan det hade jag nog inte klarat dagen.

Känner mig faktiskt trött idag också så jag gick just ner och köpte clementiner, banan och en liten bit mörk choklad. Mm-mm!

All-in-all - utmaningen handlar mer om träningen än maten känns det som. Så ikväll är det träning!

Inga kommentarer: