2007-10-22

3-4 timmars sömn är inte hälsa

Inatt kunde jag inte sova. Det fanns både för- och nackdelar med detta, jag drabbades t.ex. av ångest och klara tankar som drev mig att gå upp och författa ett viktigt mejl med dessa tankar. Ångesten kom lite av att jag inte kände att jag kunde ta sovmorgon idag eftersom vi ska göra en produktionssättning. Och kanske av en hel helgs alkoholdrickande, vilket inte heller är hälsosamt. Nackdelen med 3-4 timmars är främst att min hjärna kanske opererar på 50% effektivitet och att mitt välbefinnande är 30% av normalt. Hjärnan känns svullen och jag känner liksom ett allmänt obehag, som en baksmälla eller något liknande. Det är dock inte baksmälla utan bara sömnbrist.

Hur som helst, jag orkar inte och hinner inte just nu men snart kommer en beskrivning i korta ordalag av konferensen jag var på i Nerja i södra Spanien i helgen och förstås även min genomgång av UFC 77: Hostile Territory.

Nu ska jag bara överleva.

Inga kommentarer: