2007-10-24

Don't you mess with me, bitches!

Hmm... weird.

Jag drömde en dröm inatt, en ganska märklig dröm. Jag återger här detaljerna som jag minns dem nu. Som tur var återgav jag dem direkt efter att jag vaknade, hade jag inte gjort det hade jag inte kommit ihåg någonting.

Drömmen "började" (det här kan vara ett tag in i drömmen, vem vet?) med att jag höll på att fixa till en dejt med en förvirrad 17-årig tjej med låg självkänsla typ. Av någon anledning skulle jag och F gå på dejten tillsammans, eventuellt kan min mörka sida ha planerat något obehagligt sexuellt äventyr för den stackars oskyldiga och förvirrade flickan vars kropp förmodligen vibrerade av okontrollerbara hormoner. Vad bättre då än att två män guidar henne in i vuxenvärldens ständiga förnedring och besvikelse?

Hur som helst, jag är på telefon med den här tjejen och föreslår alltså att både jag och F ska komma i en bil och hämta henne och så ska vi ha en picknick. En del av min hjärna (i drömmen) undrar vart det här ska sluta, tänk om hon får panik, tänk om vi spårar ur, vad är egentligen planen? Vad vill F? Hon tvekar lite men som den vana förledare av ungdom jag är vet jag att jag kan pusha henne att säga ja - om jag vill. Men den där obehagliga rösten, samvetet I guess, viskar i mitt öra att jag kanske ska backa och ge henne en chans att själv verkligen välja vägen som korsar våran väg. Så jag föreslår det i drömmen när hon velar, att OK, vi tar det chill, vänta en dag och så hörs vi imorgon.

Hon reagerar direkt på det. Hon börjar undra varför jag vill skjuta upp dejten helt plötsligt (att hon själv höll på att tveka är förstås helt ovidkommande), vad som fått mig att ändra mig. Så... hon går in på Facebook och ser att jag givit något slags poäng eller liknande på EN ANNAN TJEJS FACEBOOK-profil. Så hon går apbajs och blir helt paranoidpsyko (vilket är relaterat till en verklig händelse där en tjej jag dejtade EN gång faktiskt påstod att hon kanske skulle ta livet av sig om inte hon fick träffa mig - jag valde att faktiskt inte ens ha sex med henne för jag kände att det kunde kanske innebära problem i framtiden) och började undra om allt var en charad för att få ha sex med henne (ja) och om jag inte verkligen var kär i henne (ja) och så vidare.

Sen blev det riktigt galet.

Hon ger telefonen till sin bror. Brodern börjar säga saker som "var är du Tommie?", "Bra idé va, du trodde du kunde komma undan va?" och klassikern "Var är du? Är det grusväg jag hör runt omkring dig? Är det höga hus där va?" - han försökte ta reda på var jag var med hjälp av ljudet!

Jag började bli lite stressad av det här så jag lägger på och säger åt F och L och K (som dök upp från ingenstans) att hoppa in i bilen så vi kan dra - vilket de gör, ganska snabbt.

Men hela fucking familjen med bruden i spetsen är där! Jag försöker starta bilen men de är redan igång och knuffar hela bilen över kanten och ner i floden, aaah!

Men vi är iskalla, min sidoruta var redan nervevad så vi tar oss ur bilen (och mina och Ks blickar möts i ett slags samförstånd) och upp till luften.

Och, mark my words: don't fuck with Tommie in his own dreams!

Jag vet inte hur många de var men jag ger mig upp på flodbanken och börjar misshandla dem. Män, kvinnor, barn (i 14-årsåldern). Det är tänder som flyger, näsor som bryts och tårar som spills. Som en virvelvind är jag över dem och förklarar att man bara inte gör som de gjorde utan att få riktigt riktigt ont. Jag hoppar över en liggande person och måttar ett hårt slag mot ett liggande... litet barn i tvåårsåldern. Jag hejdar mig en centimeter från barnet och börjar skrika: "Är ni sjuka i huvudet? Tog ni med ett litet barn när ni skulle försöka mörda mig?"

Jag vet, vad är det som försiggår?

Så jag trycker på rewindknappen.

Så istället för att bilen blir iknuffad av de här personerna så startar jag motorn och kör över dem istället. Hahahaha!

Scenbyte. Drömmar är underbara på det sättet - story structure är inte viktigt...

Så jag och L håller på att stänga vårt lilla butiksstånd i ett stort köpcentra. Jag stöter till en dörr när jag går och plockar och innanför dörren sitter det 4-6 slitna uteliggare / missbrukare och skickar runt en smutsig bong som de tänder och röker på med om och om igen. Jag ursäktar mig och berättar den lite konstiga historien för L. Vi sopar ut skräpet från butiken och börjar göra oss i ordning för att gå.

Då kommer det in en galen rysk kvinna med för mycket smink och risigt hår. I släptåg har hon vad som bara måste vara en rysk hora. Kvinna ett tar så fram en ljusstake i guld och går runt och börjar slå den i taket på butiken så gnistorna yr.

Jag och L drar oss undan och jag berättar vad som försiggår: "Hajar du vad det är? Det är en RYSK HÄXA som försöker skrämma bort andarna så horan ska kunna jobba utan att bli attackerad av de onda andarna."

Vi går förbi båset bredvid där en annan rysk hora står och inte vågar gå in och jobba - fast till skillnad från vårt bås är det typ en hel romsk familj i det båset. Så L tar tag i hennes arm och drar in henne i helvetet och säger typ "skärpning, sluta vara så vidskeplig, yada yada" och tvingar henne att börja jobba. Vi går vidare ut på parkeringen.

Där jag blir biten av en myra. Innanför kläderna. Så jag skakar ut den och trampar på den. Jag noterar att det är lite mosade myror över hela min jacka - och att det kryper i kroppen. Jag har lagt min jacka i myrstigen som gick genom vårt butiksstånd. Typiskt! Det är oerhört obehagligt (jag har lätt insektsfobi) och det börjar verkligen krypa och det börjar ramla fram gräshoppor och grejer.

Då kommer min kompis MR helt plötsligt förbi och pratar i mobilen. Men när han hälsar på oss så är det inte hans röst utan min kompis MNs röst som kommer ur hans mun. Galenskapen är total.

Där vaknar jag och då berättar L som låg bredvid mig att jag andats som om jag ville förmedla en kod eller kommunicera i olika snabba och hetsiga andetag. Jag gissar att de sammanföll med att jag hade insekter över hela kroppen i drömmen... brrr.

Att drömma är viktigt - men inte sammanhängande.

4 kommentarer:

Anonym sa...

drömmar är magiska saker som betyder saker vi inte förstår men om vi gjorde det och kunde ta till oss drömmarnas budskap skulle de tona våra kroppar, fylla våra bankkonton och få oss att sluta surfa porr.

Magnus sa...

Använd denna dröm som ett embryo till din surrealistiska debutroman i sann David Lynch-stil ;-)

Thomas Tvivlaren sa...

*asg* Med sådana drömmar behöver du nog ingen mer stress IRL... ;) Alternativt tryckte du i dig för mycket käk för nära inpå sänggåendet. :)

Tommie Nygren sa...

Jag åt faktiskt innan sängåendet, precis innan och inte direkt jättelite heller - säger du att det kan finnas ett samband? Då tänker jag ALLTID äta lite precis innan sängående. Blir drömmarna mer psyko för att allt blod går till matsmältning och hjärnan från blodbrist tro? ;-)