2007-10-10

Fjärde dagen med träning

Efter att jag och L lyckats komma iväg till kickboxningen i söndags och måndags så tänkte jag att jag skulle köra ett fettbränningspass på gymmet igår. Meningen var att leva efter 30-dagars-utmaningens principer och inte köra för hårt så att jag inte skulle kunna gå på kickboxningen idag. Av nån anledning lät jag F lura mig att gå på ett SatsCorePuls-pass på SATS Regeringsgatan.

Eller OK, jag lurade mig själv att nånting som innehöll en balansplatta inte skulle involvera benen så mycket. Det var i princip en timme utfall. Men jag tog det lite lugnt och passet var bra, jag gillade balansmomentet, man måste ha bra balans. Balans är ju dels själva känslan för balans men sen är det också oerhört mycket muskler. Bålen aktiveras och massor med muskler man inte använder annars aktiveras och får slita.

Och så svettades jag. Minst dubbelt så mycket som alla andra...

Svett åsido, hur mår jag idag? Helt OK, oförskämt fräsch i benen nästan. Jag kunde förstås inte somna för att mitt knä och min höft höll på att lossna från kroppen och är därför trött idag. Ett annat skäl är förstås mina grannar som inte kan låta bli att störa mig - för en gångs skull ruttnade jag och dunkade i golvet. Det verkade funka, ska nog köra med den fler gånger. Baksida lår och ljumskar är lite slitna vilket inte bådar gott inför kvällens kickboxning - men det kommer nog gå bra.

Man bör egentligen inte träna fyra dagar i rad om man inte är noga med att cirkulera muskelgrupper och kanske är mer van än vad jag är men planen är att försöka ta det lugnt med benen ikväll så kommer jag nog inte upprepa det jag gjorde för två år sen... tre år sen? Då började jag träna Shooto och det var ju jobbigt, sen gick jag på ett seminarium med Murilo "Ninja" Rua som klubben fixade och det var helt enkelt vansinnigt hårt. Sen körde vi en sjukamp i friidrott och sen spelade jag fotboll och sen hade jag förstört låren. Nåt slags skada var det, det gick över snabbt men det var väl kanske en bristning eller en sträckning eller vekhet eller nåt, jag vet inte exakt.

Imorgon kanske jag kör lite fettförbränning?

Inga kommentarer: