2007-10-01

UFC 76: Knockout - resultat

Snabb genomgång av mina resultat på senaste galan.

Chuck Liddell vs Keith Jardine
Det var inte bara jag som tippade fel i den här matchen. Keith Jardine vann via split decision och Chuck Liddell är nu slut som människa. Eller inte. Mitt tips var Chuck via TKO.

Mauricio "Shogun" Rua vs Forrest Griffin
Det var inte bara jag som tippade fel i den här matchen heller. Hur kunde det ens hända? Var var den Shogun man normat blivit bjuden på i galna Pridematcher? Stämmer det helt enkelt så att alla är dåliga i UFC för att de testar för steroider? Är det buren som gör det? Shogun ser helt OK ut till mitten av andra ungefär då han tappar flåset helt, sen efter det är det bara en lång obehaglig MMA-mardröm. Mitt tips var Shogun via något obehagligt - resultatet var istället Griffin via submission!

Thiago Tavares vs Tyson Griffin
Mitt tips var att Tyson skulle vinna på domslut och jag fick rätt. Det var som vanligt med Tyson G inblandad en jäkligt bra match.

Kazuhiro Nakamura vs Lyoto Machida
Förutom att jag fick rätt så kan man konstatera att matchen inte var så rolig. Nakamura var hur som helst chanslös mot Machida, så är det bara. Jag fick rätt.

Jon Fitch vs Diego Sanchez
Uuh, vad ska man säga? Sanchez pratar nu om att gå ner en viktklass efter den här matchen. Damn! Men jag hävdar att det var ett case av "jätte mot putte" som avgjorde den här matchen. Helt enkelt, Jon Fitch cuttar från en väldigt stor vikt ner till 170 lbs, han såg ut att vara dubbelt så stor som Diego. Diego hade inte mycket, tyvärr. Mitt tips var Diego, fel igen.

Resterande resultat var helt ointressanta, jag tippade knappt och har knappt kollat vad de blev. De här var de intressanta matcherna, punkt slut. Resultat? 2 rätt och 3 fel. Totalt historiskt är jag då uppe i 5-8 som resultat. Inte helt oävet.

Inga kommentarer: