2007-08-24

Koffein, den underbara drogen

Ungh. Koffeinet tog ut sin rätt igår... jag inbillade mig att det hängde åska i luften men sanning var nog helt enkelt att jag led mig igenom withdrawal från kaffet. Jag har lagt upp en räknare på min facebook, nu är det ett dygn och 18 timmar sen jag tog en kopp kaffe senast. Och igår hade jag en chipspåse i mitt grepp som jag kunnat glufsa i mig. Men det gjorde jag inte, lite tack vare Lisa.

Kaffe är gott men också ett ondskefullt gift. Jag ska begränsa mig eller utmana mig på något sätt, jag börjar med att inte dricka det helt enkelt, lite för att få magen till en normal position... igår var den som en spärrballong...

Men det går att avstå kaffe, man bara lägger upp en räknare på nätet och noterar hur duktig man är, det är min belöning. En gång så åt jag inte på McDonalds på ett år och nio månader. Det var förstås efter att jag sett Supersize me och läst Fast Food Nation, efter det ville jag inte. Men varför äter jag där nu ibland? Det är inte rimligt. Slut med det.

Här är siffrorna:

Senaste Mcd: 6 dagar och 23 timmar
Senaste Colan: 9 dagar och 9 timmar
Senaste läsk och chips: 5 dagar och 9 timmar

Cooounting.

Prova själv. Det funkar för mig, istället för ett mål i framtiden räknar jag poäng, poängen ökar ju längre tiden går och min streak är intakt. Som ett tv-spel. Underbart.

Sätter du mål att du inte får göra ditten fram tills datten så kommer du längta efter den dagen då du ju får synda då - men om du räknar din score vill du bara nå längre.

Inga kommentarer: