2007-08-31

Min kropp skriker efter Cola eller kaffe

Ungh. Tung morgon. Drömde konstiga drömmar, det uppskattar jag förstås. Det jag minns var något slags Day After Tomorrow-liknande kyla som höll på att döda hela omgivningen och en färd mellan stugor i tung snöstorm. Den här gången gjorde jag inte som sist och gick upp och skrev ner drömmen direkt så minnesbilderna är oerhört suddiga. Men kallt var det i drömmen!

Min kropp bara sa nej i morse. Nej, gå inte upp. Nej, inte upp, inte nuuu.

Provade på kickboxning igår med mina kompisar L och K, det var fantastiskt roligt att köra - inte så mycket nytt för mig, det var som ett hårdare boxpass på Sats så jag hade en del av grundteknikerna där. För L var det första gången på länge på en kampsport och hon tyckte det var asroligt. Nu funderar vi på att kanske gå och träna thaiboxning på min klubb där jag tränar shooto. Det vore typ hur roligt som helst. Eller kickboxning på den där klubben. Kanske träna 3-4 gånger i veckan, det blir man redigt mör av.

På vägen till jobbet hade jag svårt att slå bort tanken på en stor fet latte eller en iskall Coca-Cola. Vad är det min kropp saknar just nu som jag måste fylla på med, som manifsterar sig som ett kaffe / cola-sug? Är det kanske helt enkelt ett koffeinsug? Är det att jag var helt smashed när jag vaknade?

Jag köpte hursomhelst ingen Cola och inte heller en latte.

Men jag vill ha en. JAG VILL HA EN.

Men...

Jag drack en cola senast för 15 dagar och 23 timmar sen. En kopp kaffe 8 dagar och 8 timmar. The streak is alive!

Inga kommentarer: