2007-08-21

Vilt-CSI slår till!

Tydligen kan de nu med hjälp av DNA-teknik bevisa det vi alla visste, nämligen att bönder är fördomsfulla varghatare... eller nej, de kan bevisa att vargar och andra rovdjur inte dödar tamboskap i den utsträckning man "trott" - det har snarare rört sig om människans fantastiska förmåga att dra slutsatser på för lite fakta. Jag gör sånt också, jag är ju människa.

Men coolt som fan är det.

Undrar om de på de där labben i Sverige tittar mycket på CSI och blir så där jättearga (som jag blir när jag ser dålig data i filmer... eller bara dåliga filmer) eller om de är skönt ironiska och gör egna montagevideos till musik när de applicerar saliv på nånting (jag vet ingenting om sånt där, jag kollar bara på CSI och jag antar att ingenting är sant där...) och kollar på dem på firmafesten.

Eller typ diskuterar hur DE skulle gjort när töntarna i serien tabbar sig?

I fjamtiden kommer de kunna identifiera individuella vargar. Crazy. Äntligen kan han som sitter dömd för våldtäkt men alltid hävdat att det var en varg som gjorde det bli friad!

Jah.

1 kommentar:

Staffan sa...

Frågan är om de kommer att kuta runt is kogarna och stoppa topz i munnen på vargarna.