2007-05-15

Kommer man alkotesta?

Regeringen vill införa drogtester på värnpliktiga. Man kan argumentera för detta, militären är ingen lekstuga och även fast jag är liberal så tycker jag inte att man ska röka en joint innan man kör stridsvagn eller skjuter ksp.

Men hur stort problem är droger i det militära? Go all the way för helvete:

1. Alko- och drogtester slumpmässigt under värnplikten - rattfylleri är nog ett större problem än droger
2. Dessa tester kommer naturligtvis omfatta all anställd personal inom militären också - eller är det mindre farligt med ett befäl som är på fyllan eller nerrökt?

Detta tycker jag dock bara blir genomförbart på ett villkor: frivillig militärtjänst.


Så, det är mina två cent. Gör man som jag tror, dvs inför detta för att kunna sjösätta någon av fascisternas idéer inom regeringspartierna så kommer det gå åt helvete.

Inga kommentarer: