2007-05-29

5000 pungsparkar till hataren!

En 29-årig mycket dum man har anhållits för yxdådet mot en RFSL-representant igår och har i förhör enligt svd sagt att han begivit sig till RFSLs lokaler för att ge sig på "dem som sponsrar bögar".

Lämna mig ensam med detta mänskliga avskräde så ska jag visa honom vad en frihetsälskare gör med en frihetshatare. Waterboarding, here we come!

Jag skrev igår en blogpost om att detta inte behövde vara ett hatbrott. Nu visar det sig såklart att det var ett hatbrott, men det förändrar ingenting i min post igår - informationen att någon slagit någon på RFSLs lokaler är inte ett bevis för att det var hatbrott. Hur mycket man än tycker det så var det inte det. Bevis för att det var hatbrott var däremot mannens egna uttalande om att han ville ge sig på bögdiggare.

Now, motherfuckers - jag är en liberal tolerant jävel och den som ger sig på andra i syfte att skrämma dem till tystnad, förhindra dem att leva sina liv som de vill utan att andra lägger sig i, de är frihetshatare och jag är inte tolerant mot dem. Att vara tolerant behöver inte betyda att man tolererar intolerans.

Min enda fråga är hur den här killen tänkte? Jag vill inte klaga men han verkar faktiskt psykiskt sjuk alternativt mycket dum - hade han tänkt komma undan? Vad hade han tänkt uppnå? Varför slog han med baksidan av yxan? Just den sista får mig att tvivla lite på de psykiska förklaringarna, det verkar snarare som att han "fegat ur" i sista stund - och då undrar man ju vad han gjorde där? Var det en helt personlig manöver eller var det nånting som man hade hetsat fram i grupp över bärsa? Var människans plan att faktiskt döda någon?

Jag är mycket för att ju onödigare ett brott är, desto hårdare straff. Att slå nån med yxa oprovocerat och av hat är sjukt onödigt. Ingen sviken älskare, ingen affärsrelation, inga skäl. Bara en person med en annan åsikt än en själv.

Mr Yxman - du är så jävla värdelös. Ta livet av dig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det här är lite halvrelaterat som jag snubblade förbi:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/6697469.stm

Homosexuella verkar inte vara så vidare toleranta alla gånger de heller...

Vore intressant att se något liknande prövas här..

Tommie Nygren sa...

Naturligtvis är homosexuella som alla andra människor kapabla att ha alla brister en människa kan ha. Du tolkar dock det rapporterade felaktigt, anser jag. Baren vill begränsa heterosexuellas besök till baren eftersom dessa inte beter sig lämpligt gentemot de homosexuella gästerna.

"Managers complained raucous hen nights and stag parties created a poisonous atmosphere for its gay clientele, our correspondent says."

Om ens fokus är trevlig stämning för ett visst klientel och ett annat klientel förstör denna stämning tycker jag man ska ha rätt att lämna dem ute.

Detta skapar dock problem, givetvis - får jag driva en klubb för "traditionellt svenskt umgänge"?

Allt är gråzoner och svårigheter. Jag tycker den / de som har en klubb ska kunna begränsa sitt klientel - om de gör det öppet. Om man alltså inte vill ha invandrare på sin klubb och inte straighta så måste man ange det på en skylt. Dvs stå för sina åsikter. Givet att man har etableringsfrihet kan då vem som helst starta en klubb för de grupper som "inte får" vara med. Idag är det godtyckligt.

Rätt enkelt också, egentligen: privat klubb, endast gästlista, klart. Samma sak går alltså att genomföra idag i Sverige. Starta klubb för gay, tillåt bara medlemmar komma på din bar. Starta klubb för etnosvenskar, utvecklingsstörda, liberaler, whatever, tillåt bara medlemmar + gäster.

Din kommentar blir alltså ett slag i luften... typ.

Anonym sa...

POSTAT AV: MACHO ALI


tjejen valde själv att beblanda sig med RFSL. Såklart få man fiender om man jobbar FÖR sånt som många tycker illa om. Sverige tolererar alldeles för mycket av sånt här (homosexualella, pedofiler mm) Okej, det är fel att slå tjejer, men detta hände på själva homohögkvarteret och då är de svårt att veta ifall de är en tjej eller "nåt annat" hahaha :)

Anonym sa...

POSTAT AV: MACHO ALI


tjejen valde själv att beblanda sig med RFSL. Såklart få man fiender om man jobbar FÖR sånt som många tycker illa om. Sverige tolererar alldeles för mycket av sånt här (homosexualella, pedofiler mm) Okej, det är fel att slå tjejer, men detta hände på själva homohögkvarteret och då är de svårt att veta ifall de är en tjej eller "nåt annat" hahaha :)

Tommie Nygren sa...

Macho Ali: hoppas du dör av cancer. Inte imorgon, utan efter flera års svåra smärtor. Jag hatar dig. Du är det värsta jag vet. Du luktar illa och du sprider din lukt hit, till min fina blogg. Bläh! Hoppas du blir påkörd av en bil och dör i din mors armar imorgon. FUCK YOU!