2007-05-23

Säkert succé för girigbukarna

200 kr för att gå och kolla på mossiga kostymer från 70-talet? Nej tack. Det är en fri värld och ett privat museum får naturligtvis sätta sina egna priser, hur skulle det annars se ut. Om undersökningen på svds hemsida är någon indikation så är det inte bara jag som blir lite illamående vid tanken. Eller nej, jag bara konstaterar att jag inte är målgruppen. Jag diggar ABBA, faktiskt, men jag bryr mig inte mycket om dem och skulle faktiskt inte betala nånting alls för att gå på deras museum.

Nej, målgruppen är utan tvekan turister från andra länder än Sverige och människor från landsbygden (allt utanför Stockholm) som kommer åka dit som delar av paket de köpt och på guidade turer från sina hotell. Vad man bygger är en high-end-turistfälla. Brr.

Tur att vi har borgare i ledningen för Stockholms stad, de ska ta ut en marknadsmässig hyra. Men vad är det för en lokal som har stått tom länge? Rimligtvis ganska lite i så fall...

Man börjar nästan undra om de stenrika ABBA-typerna blivit girigare och girigare ju mer pengar de tjänat? Fast så kanske det inte är. Det är nog personen i spetsen för detta som är girig.

Min förhoppning: totalt fiasko. Mohahahaha!

Inga kommentarer: